Patarimai
window.location = "http://www.1freehosting.com/ip-connection-limit-exceeded.html?manoindelis.lt"
Vilniaus birža
Pakilo 10,11%
Nekito 80,90%
Nukrito 8,99%
Kilo/krito
Pakilo%Kaina
Nukrito%Kaina
Apyvartos
LNR1L46875.10
ZMP1L15449.21
TEO1L 13080.10
SAB1L11235.88
KBL1L10697.40
Indeksai
EURIBOR6* 0,180,00%
* data 2014.11.19

OMX Riga* 419,900,03%
* data 2014.11.20

OMX Tallinn* 758,07-0,06%
* data 2014.11.20

OMX Vilnius* 452,610,15%
* data 2014.11.20

Valiutos
USD2,7543-0,38%
EUR3,45280,00%
RUB5,8518-0,67%
GBP4,3003-0,68%
JPY2,3478-0,95%
SEK3,7309-0,03%
EEK2,20670,00%
PLN8,19040,07%
CAD2,4325-0,86%
Fondai
AtgalPersiųstiSpausdinti

Kaip važiuoti taupiau
Mano pinigai
2009.08.03 10:41
Skaityti komentarus (31)
Mažiau išleisti degalams paprasta įsigijus ekonomišką automobilį, tačiau tyrimai ir realybė rodo, kad, pakeitus vairavimo būdą, galima sutaupyti net iki 50% degalų.

Taupyti degalus efektyviausia nevažiuojant, tačiau automobilis – susisiekimo priemonė, tad šį piniginei priimtiniausią taupymo metodą atmeskime. Vis dėlto prieš ruošiantis vykti į vos už kelių šimtų metrų esančią parduotuvę pravartu susimąstyti, ar iš tiesų nevertėtų pamankštinti raumenų, įkvėpti gryno oro ir, žinoma, nenaudoti degalų.

Prižiūrėkite automobilį

Jei pasiryžote taupyti degalus, pirmasis ir bene svarbiausias jūsų uždavinys – tinkama automobilio priežiūra. Būtina laiku keisti filtrus, žvakes, alyvą. Verta patikrinti ir prireikus pakeisti oro filtrą – kai užterštas oro filtras, sunkiau patenka oro, o tai neigiamai veikia variklio darbą ir sąnaudas.

Pripūskite padangas
Ne mažiaus svarbus automobilio priežiūros objektas – padangos. Jose esančio oro slėgį matuokite bent kartą per mėnesį ir, jei reikia, pripūskite pagal gamintojo rekomendacijas. Jei oro per mažai, tuomet platesnis paviršius liečiasi su kelio danga ir didėja pasipriešinimas.

Nuimkite bagažinę

Po savaitgalio iškylos pravartu nuimti nuo stogo bagažinės ne tik dviračius, bet ir pačią bagažinę. Jei jos nenuėmę visą savaitę važinėsite mieste, konkrečios žalos nepajusite, bet jei teks išvykti į užmiestį ir keliauti didesniu greičiu, dėl papildomo pasipriešinimo sąnaudos tik išaugs, nes būtent važiuojant didesniu greičiu automobilio aerodinaminės savybės turi didžiausią įtaką.

Pagalvokite apie maršrutą

Įvykdžius pirmąsias automobilio priežiūros rekomendacijas, galima važiuoti. Prieš pajudant rekomenduotina pagalvoti ir apie kelionės maršrutą, t. y. rinktis tą kelią, kurio danga geresnė, važiuoti ten, kur gerokai mažiau kliūčių, pavyzdžiui, šviesoforų, pėsčiųjų perėjų, kurios priverstų jus dažniau sustoti. Kiekvienas sustojimas privers pajudėti iš naujo, o tai reiškia, kad automobilio degalų sąnaudos šoktels.

Nepiktnaudžiaukite greičio pedalu

Paleisdami variklį akceleratoriaus pedalo spausti ir taip šliūkštelėti daugiau degalų nereikėtų, šį darbą šiuolaikiniuose varikliuose atlieka kompiuteriai. Prisiminkite, pirmo laipsnio pavara skirta tik pajudėti, tad nereikia ilgėliau varginti variklio, pariedėję junkite iš karto antrąją.

Tačiau ir ja važiuoti ilgiau nereikia – specialistai rekomenduoja aukštesnio laipsnio pavarą jungti tuomet, kai dyzelinio variklio apsukos pasiekia 1.500–2.000 aps./min., o benzininio – 2.000–2.500 aps./min.

Perjungdami pavaros laipsnius nespauskite akceleratoriaus iki galo. Važiuodami stenkitės palaikyti tolygų greitį, judėdami nuo kalno nejunkite neutralios pavaros, o tik atkelkite koją nuo akceleratoriaus pedalo – šiuolaikiniai varikliai visiškai blokuoja degalų patekimą (važiuodami tai galite išvysti informaciniame kompiuteryje).

Stabdykite pavaromis

Norint ekonomiškai vairuoti, nepakanka vien švelniai spausti greičio pedalą, stebėdami įvykius priešakyje taip pat išlošite. Jei tolumoje matote raudoną šviesoforo šviesą, nespausite akceleratoriaus ir nesistenkite prilėkti, nes tuomet teks staigiau stabdyti. Verčiau nukelti koją nuo akceleratoriaus pedalo, mažinti pavaros laipsnį ir taip pamažu numesti greitį, stabdžius spauskite tik norėdami visiškai sustoti. Panašiu stabdymo varikliu metodu įveikite ir posūkius. Taip ne tik sumažinsite degalų sąnaudas, bet ir padidinsite kitų automobilio mazgų – stabdžių diskų, trinkelių – tarnavimo trukmę.

Išjunkite variklį

Jei jau esate priversti sustoti, įvertinkite, kiek gali užtrukti sustojimas, jei teks stovėti ilgiau nei 30 s, variklį pravartu išjungti. Ir, žinoma, jei jau taupote, tai pamirškite ar sutramdykite lenktynininko instinktus – staigus įsibėgėjimas užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir toks pats staigus stabdymas prie kito – ne jums.

Atverkite langą

Degalų sąnaudas didina ir elektros energiją naudojantys automobilio įrenginiai. Išjungti nuolat šviesti turinčių žibintų nereikėtų, tačiau kam reikalingi įjungti rūko žibintai, jei miglos nėra? Degalų baką tuština ir galinga garso aparatūra, šildomosios sėdynės, veikiantis kondicionierius.

Pastarąjį verta įjungti važiuojant užmiestyje, kai greitis didesnis ir daugiau nepatogumų teikia atidarytas langas. O štai mieste, kai vidutinis greitis gan nedidelis, atidarytas langas, priešingai nei įjungtas oro kondicionierius, neturės reikšmingesnės įtakos sąnaudų didėjimui. Skaičiuojama, kad įjungus kondicionierių degalų sunaudojama 20% daugiau.

Neviršykite greičio

Neviršykite leistino greičio, nes degalų sąnaudos gerokai padidėja. Apskaičiuota, kad sąnaudos važiuojant 120 km/val. yra apie 30% didesnės nei rodyklei rodant 90 km/val.

Visa portale ManoPinigai.lt esanti medžiaga priklauso UAB „Verslo žinios“, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose žiniasklaidos priemonėse, internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio UAB „Verslo žinios” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į ManoPinigai.lt kaip informacijos šaltinį
 
 1-30   31-31 
Komentarai: pagal laiką pirma - seniausiapirma - naujausia
-
03.08.09 11:04Blogas komentaras!
tiesa dėl greičio, dažnai važiuoju užmiestyje autopuiloto pagalba tik 75km/h greičiu, tai sąnaudos krenta iki 4l/100km
patarimu dalintojai
03.08.09 11:26Blogas komentaras!
šiuolaikiniai varikliai visiškai blokuoja degalų patekimą- na kaip galima tokia nesamnone parasyt:)))cia tas pats , kas pasiulyt vazinet be degalu:)Jei degalu patekimas uzblokuojamas variklis automatiskai uzgesta.
patarimu dalintojui
03.08.09 11:51Blogas komentaras!
Pries pezedejamas isitikink, kad pats negalbi nesamoniu ;)
shamas, dddatchargmail.lt
03.08.09 11:52Blogas komentaras!
@patarimu dalintojai
Visiskai teisingai parasyta judant su ijungta pavara ir atleidus akseleratoriu - kuro padavimas blokuojamas, o variklis sukasi, nes ji suka ratai per ijungta pavara.
Hybridas
03.08.09 12:41Blogas komentaras!
pirkit hibrida ir vazinekit negreitai
Hybridas
03.08.09 12:45Blogas komentaras!
pirkit hibrida ir vazinekit negreitai
Patarimų dalintojams
03.08.09 15:32Blogas komentaras!
Jooaaaa... geras prikolas. Aš va važiuoju ne nuokalnėj, mieste trečia pavara ir alteidžiu pedalą. Mašina net pradeda greitėti (iki pavaros piko). Tai kaip čia suprast? Kas per inercija suka variklį, jei mašina greitėja. Čia svajonių variklis. Nereikia visai kuro tada. Visi važinėkim nenaudodami pedalo.
romeo
03.08.09 17:52Blogas komentaras!
Taupyti gerai, tačiau perlenkti lazdą irgi negalima- kai koks "taupytojas" plente "blokuoja degalų patekimą" ir vos vos rieda, iš paskos susidariusi kolona sunaudoja trigubai daugiau degalų besistengdama jį aplenkti. Beje, kad kompas rodo 0, tai nereiškia, kad degalai netiekiami.
patarimu dalintojui
03.08.09 20:20Blogas komentaras!
neklaidink kitu zmoniu, jeigu pats per daug bukas suprast elementaria tiesa, tai bent jau neskleisk ereziju.

vaziuodamas i pakalne(su begiu ir neismynes sankabos) isjunk degima. Pamatysi kaip gali vaziuot be degalu.
atidarius langus
04.08.09 15:46Blogas komentaras!
nenaudoji kondiskes, bet didesnis pasipresinimas mashinas, kas irgi papildomos kuro sanaudos
Tomas
04.08.09 18:27Blogas komentaras!
Dėl to kad bėgiu stabdant automobilį variklis nenaudoja degalų tai faktas, tik man idomu ar senesni automobiliai taip pat nenaudoja degalų, ar naudoja tik tiek kiek dirbdama laisva eiga
vyrai,
05.08.09 11:38Blogas komentaras!
baikit pezėt nesamones apie degalų nenaudojimą atleidus akseleratorių. Jie nenaudojami tik tada kai išjungtas degimas arba automobilyje yra Stopstart sistema. Tačiau ji veikia tik sustojus ir išjungus sankabą (jei dėžė mech.). O jeigu variklis veikia- degalai dega ir taškas.
gigi
05.08.09 17:38Blogas komentaras!
http://www.iq-test.lt/#114704
05.08.09 18:21Blogas komentaras!
Dėl paskutinio tai pagal automobilį, pas mane automobilyje yra tik 74kw motoru ir važiuojant 90 ar 120 nepajaučiu skirtumo abiejais atvejais ima apie 8 litrus dujų. o mano draugo 4l motoru automobilis ekonomiškiausias važiuojant ~150km/h.
05.08.09 18:27Blogas komentaras!
ir paskaičiavus mano dujinis automobilis pigiau važiuoja už hiridą, važiuojant 100km/h tas hibridas ris 5l benzo, o pas mane 8l dujų, jam 100km įveikt kainuos 18 litų, o man 14 litų.
a
06.08.09 02:03Blogas komentaras!
a
1
07.08.09 02:20Blogas komentaras!
1
t, t
11.08.09 16:23Blogas komentaras!
vaziuoju ant 90 sunaudoju 9.5 ltr duju, vaziuoju ant 120 sunaudoju 8.2 ltr duju :)
cc
14.08.09 11:04Blogas komentaras!
to t nesamonė
to vyrai čia dauguma rašantys matau apie automobilį išmano kaip asilas apie naujus vartus.Viskas vyksta taip:kol automobilis rieda su įjungta pavara ir atleistu akseleratoriaus pedalu iki tam tikru apsukų 1000-1200 yra atjungiamas degalų tiekimas,nukritus apsukoms mažiau degalai vėl tiekiami,kas buvo ir rusiškuose žiguli prieš 20m, jei tik nebuvo sugedus ta sistema.
po velniu
27.08.09 21:39Blogas komentaras!
kaip skaityt tuos komentarus? Neveikia nuoroda!
alkaniukas
29.08.09 00:44Blogas komentaras!
nezinau kaip pas kitus bet kai as vaziuoju apie 90-100km/h man ryja tiek pat kiek ir 130km/h tai gal sitas palyginimas buvo skirtas seniems trantams kurie is paskutiniuju ispaudzia daugiau nei 120km/h
daug nesamoniu
04.10.09 11:07Blogas komentaras!
nesamones: 1.Stabdant varykliu mazeja degalu sanaudos, idomu kaip jei apkrova varykliui dideja? Ats: laisva pavara vaziuojantis automobilis naudoja maziausiai degalu, tas pats kas stovi vietoje, jug tai net logiska. 2. Seniai irodyta kad varyklio isjungimas prie sfesoforo degalu netaupo, nes uzvedant sunaudojima ju daugiau nei dirbant tuscia eiga, o dar papildomas nusedevejimas.3. Kaip tik kamsciuose reiktu isjungti sviesas diena, nes jos nereikalingos.4.Didziausia nesamone, kad vaziuojant 120 km/h sanaudos didesnes 30% nei vaziuojant 90 km/h.Jus gal pamastykit bent ka rasot???:):):)
auto
27.11.09 14:28Blogas komentaras!
apie degalu tiekimo nutraukima yra parasyta, kad "tokia funkcija turi naujesnes masinos, turincios kompiuteri". jei vazinejat 10-15 metu senumo lauzais ir jei jie turi magnetola, tai dar nereiskia kad ten yra ir kompiuteris
xc
01.04.10 12:57Blogas komentaras!
del greicio ir kuro sanaudu. visaks priklauso nuo to, kokios galios jusu automobilis. galingu ekonomiskiau yra vaziuoti greiciau, o kokiu 1.1 litro vaziuojant 120 sudeginsi daugiau degalu nei 90..
babojevas
02.06.10 19:27Blogas komentaras!
tai, kad čia pernykštis straipsnis su pernykščiais komentatorių nusišnekėjimais.
Tage, webmasteratchardolorez.de
23.03.12 18:40Blogas komentaras!
THX that's a great aneswr!
ok
06.05.12 00:12Blogas komentaras!
asilai-ziurekit i stabdziu cilindrukus kad atmetinetu ,o ne stabdytu judnt
Zhuldyz, nabamnaguuatchargmail.com
26.08.12 21:35Blogas komentaras!
What an awesome way to elxpian this-now I know everything!
Lupen, stephensatchartucsonembedded.com
29.09.12 04:16Blogas komentaras!
At last, someone comes up with the "right" aenswr!
Nathan, albeta-astanaatcharbk.ru
04.12.12 10:56Blogas komentaras!
You are so awsmoee for helping me solve this mystery.
 1-30   31-31 

Pirmojo puslapio naujienos
Laikraštis
Mano pinigai
Verslo naujienos
  • Naujas „Vytauto“ kelias – į Pietų Korėją 
  • Nežinomybė sukėlė energetiko akcijų viražus
  • Zokniuose esanti oro policija – iš arti
  • NATO vadovas: Rusijos lėktuvų aktyvumas nukelia į Šaltojo karo laikus
  • Kitą savaitę Seimas sugrįš prie 2015 m. biudžeto