Patarimai
window.location = "http://www.1freehosting.com/ip-connection-limit-exceeded.html?manoindelis.lt"
Vilniaus birža
Pakilo 13,48%
Nekito 75,28%
Nukrito 11,24%
Kilo/krito
Pakilo%Kaina
Nukrito%Kaina
Apyvartos
SAB1L119360.70
PTR1L27891.08
ZMP1L26654.15
CTS1L12784.00
KBL1L10697.40
Indeksai
EURIBOR6* 0,181,62%
* data 2014.10.17

OMX Riga* 425,231,93%
* data 2014.10.17

OMX Tallinn* 737,490,80%
* data 2014.10.17

OMX Vilnius* 452,00-0,17%
* data 2014.10.17

Valiutos
USD2,69830,00%
EUR3,45280,00%
RUB6,61970,00%
GBP4,31490,00%
JPY2,53950,00%
SEK3,75910,00%
EEK2,20670,00%
PLN8,19970,00%
CAD2,39300,00%
Fondai
AtgalPersiųstiSpausdinti

Paruoškite automobilį žiemai
Mano pinigai
2010.11.02 14:38
Skaityti komentarus (3)
Kelių eismo taisyklės pasikeisti automobilių padangas į žiemines mus vers iki lapkričio 10 d. Kokias padangas rinktis ir kokius darbus dar reikėtų nuveikti, kad automobilis žiemą nepateiktų nemalonių staigmenų.

Kada rinktis dygliuotas

Žiemai tinkančios padangos skirstomos į dygliuotąsias, minkštosios ar kietosios sudėties ir universaliąsias. Didžiausias diskusijas kelia klausimas, ar verta važinėti dygliuotosiomis padangomis. Jei žinotume, kokia bus žiema, atsakyti būtų labai lengva. Praėjusi žiema parodė, kad ir sostinė skendėjo sniego pusnyse, tad dygliuotosios padangos ir mieste pravertė. Tačiau iki tol žiemos buvo švelnios, net šlapios, tad spygliai nebuvo reikalingi.

Lengva suprasti, kad dygliai tvirtai įsikabina į ledą ar supluktą sniegą ir mašina važiuoja nepalyginamai stabiliau, be problemų įkopia į kalnelius. Tad jei jūs žinote, kad bent 50% jūsų važinėjimo bus būtent tokiomis dangomis, galite pirkti dygliuotąsias padangas (dygliuotoji padanga paprastai brangesnė už analogišką nedygliuotąją apie 20 Lt). Ir dar viena svarbi pastaba – į kitas, piečiau už Lietuvą esančias šalis su dygliuotosiomis padangomis važiuoti negalima.

Silpnoji dygliuotųjų pusė

Važinėti dygliuotosiomis padangomis ant besniegės, šlapios dangos – vienas nuostolis. Dygliai kelia triukšmą, ant pliko asfalto prastai stabdo, didina degalų sąnaudas ir, aišku, gadina asfaltą. Lietuvoje su dygliuotosiomis padangomis draudžiama važinėti nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d.

Minkštosios sudėties padangos gerai sukimba su sniego ar ledo danga, nekelia didelio triukšmo. Jei dar išmoksite atsakingai, be staigių pagreitėjimų ar stabdymų važinėti, laikytis saugaus atstumo nuo kitų automobilių, tai tokios padangos – geriausias pasirinkimas. O nespėjus pavasarį jų pasikeisti iš bėdos su jomis galima važinėti net vasarą.

Silpnoji tokių padangų pusė – kai temperatūra didesnė nei 7 laipsniai, ant sausos dangos jos palyginti greitai dyla. Pagal greičio indeksą galima nustatyti padangų minkštumą. Dažniausiai jų leistinas maksimalus greitis būna iki 160 km/h.

Jei važinėsite nuvalytais keliais

Kietosios sudėties padangos skirtos tiems, kas dažniausiai važinėja mieste ar gerai nuvalytu plentu. Kietosios sudėties padangos pasižymi geromis sukibimo savybėmis ant šlapios, sausos dangos, esant šlapdribai, yra stabilios esant didesniam greičiui, gana ilgaamžės. Dygliuotosioms ir minkštosios sudėties padangoms nusileidžia savybėmis tik ant apsnigtos ar apledėjusios kelio dangos.

Universaliosios padangos patartinos tik žiemą labai mažai važiuojančiam, nes nėra tokio gumos mišinio, kuris pasireikštų gerai ir vasarą, ir žiemą. Tokios padangos mūsų klimato juostai nepriimtinos.

Informacija ant padangos

Padangų gamintojai mano, kad, nesvarbu, kaip būtų naudojamos padangos, jų eksploatuoti ilgiau kaip 10 metų negalima. Anot gamintojų, geriausios padangos, kurios pagamintos ne daugiau kaip prieš 5 metus, nes guma sensta ir kietėja, taip prastėja jos savybės. Pagaminimo metai rašomi ovale ant padangos šono (prie jų dažnai būna trys raidės DOT). Pirmi du skaičiai reiškia, kurią metų savaitę pagamintos padangos, kiti du – metus (pvz., 1205 – dvylikta savaitė, 2005 m.). Senesnėse padangose išlikęs triženklis DOT – du pirmieji skaičiai reiškia savaitę, paskutinis – metus.

Visi užrašai ant padangų yra angliški, nesvarbu, kur jos gamintos. Padangos turi žymėjimus, atitinkančius ES ir JAV standartus, arba bendrus. Raidė „E“, apvesta apskritimu, rodo, kad padanga yra patikrinta pagal saugumo reikalavimus, galiojančius ES. Skaičius šalia E raidės yra šalies, kurioje buvo atlikti bandymai, sutartinis ženklas, pavyzdžiui, E3 – Italija, E5 – Šveicarija ir t. t. Penkiaženklis (kai kuriais atvejais šešiaženklis) skaičius reiškia reikalavimus atitinkančio sertifikato numerį.

JAV standartas žymimas DOT (“Department of Transportation“). Jeigu padangos yra sertifikuotos pagal dvigubą standartą, jos turi abu žymėjimus – E ir DOT. Toks žymėjimas yra dažnas, nes padangos eksportuojamos ir į JAV.

Patars pardavėjai

Apie padangas geriausiai išmano jų pardavėjai. Sužinoję jūsų įprastus maršrutus, jie patars, kokio dydžio, pobūdžio, rašto padangos jums labiausiai tiks. Bet pravartu žinoti, kad siauresnės padangos lengviau važiuos per sniegą, mažiau naudos degalų, bus pigesnės. Platesnės padangos ne tik puošia automobilį, bet ir efektyvesnės saugumo atžvilgiu ant sausos kelio dangos.

Sumanesni vairuotojai nesunkiai orientuojasi tarp padangų ar ratlankių matmenų. Bet tuo užsiimti nebūtina – perkant padangas bus kam patarti. Norėdami sužinoti, kokios yra orientacinės padangų kainos, – nerkite į interneto platybes, informacijos yra labai daug. Norėdami žinoti, kokių matmenų jūsų padangos, – nusirašykite duomenis nuo tų, kuriomis dabar važinėjate.

Labai pravartu namie turėti užrašų knygutę, kurioje reikėtų užsirašyti esminius dalykus: kada pakeisti tepalai (užsirašyti skaitiklio duomenis), kiti skysčiai (variklio aušinimo, stabdžių), padangos (jų markė, kaina, matmenys), akumuliatorius (vidutinis eksploatavimo amžius – 4 metai), kokie vyko remonto darbai ir pan.

Ko reikalauja taisyklės

Nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. šalyje pagal Kelių eismo taisykles draudžiama eksploatuoti automobilius, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis. Už šių taisyklių nepaisymą vairuotojai baudžiami įspėjimu arba bauda nuo dvidešimties iki keturiasdešimties litų. Lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm.

Žieminės padangos žymimos raidėmis M+S (angliškų žodžių „Mud and Snow“ trumpinys) arba snaigės simboliu, universaliosios padangos žymimos užrašu „AW“ (Any Weather – angl. bet kokiu oru) arba užrašu „AS“ (All Seasons – visiems sezonams).

Be to, lengvaisiais automobiliais Lietuvos automagistralėse nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. bus galima važiuoti ne didesniu kaip 110 km/h greičiu.

Pakeiskite langų plovimo skystį

Jei langų plovimo skystis užšąlantis, būtinai jį pakeiskite neužšąlančiu. Pernai žiema parodė, kad prireikė skysčio, kuris atlaiko ne mažiau kaip –25 C laipsnių.

Patariame pakeisti nudilusius valytuvus. Lietuviškomis žiemomis būna apstu šlapdribos, purvo, lietaus, be to, dienos trumpos. O blogas matomumas gali greit sukelti avarinę situaciją. Gerai sureguliuoti žibintai palengvins kelionę.

Sutepkite gumas ir spyneles

Neužmirškite specialiu skysčiu ištepti automobilio durų gumų ir spynelių. Kitaip gali tekti mindžikuoti prie užšalusių durų. Patikrinkite stabdžių ir aušinimo skysčio būklę. Nemaloniausias dalykas rytą – dėl išsikrovusio akumuliatoriaus negalima užvesti mašinos. Kol neiškrito sniegas, pasitikrinkite, kiek metų naudojate akumuliatorių.

Patikrinkite akumuliatorių

Akumuliatorių specialistai įsitikinę, kad juo galima atsikratyti be sąžinės graužimo po 4 metų naudojimo. Kad būtų ramiau, nuvažiuokite į servisą ir po patikros sužinosite jo realiais galimybes. Nepamirškite, kad automobilis bus stabilus, kai naudosite vieno tipo padangas. Automobilio variklio darbinė temperatūra turi būti apie 90 C laipsnių. Kitu atveju kreipkitės į meistrą. Automobilių su automatine pavarų dėže negalima užvesti buksyruojant.

Kai lauke neigiama temperatūra, negalima automobilio plauti karštu vandeniu. Galite sugadinti dažų paviršių. Bagažinėje turėkite pirštines, ledo gremžtuką, buksyravimo lyną ir užvedimo laidus.

Visa portale ManoPinigai.lt esanti medžiaga priklauso UAB „Verslo žinios“, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose žiniasklaidos priemonėse, internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio UAB „Verslo žinios” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į ManoPinigai.lt kaip informacijos šaltinį
 
 1-3 
Komentarai: pagal laiką pirma - seniausiapirma - naujausia
Kayleen, mayra.diazatcharucr.ac.cr
03.11.11 07:55Blogas komentaras!
BION I'm imprseesd! Cool post!
Gabrielle, larissa.munizatcharbbcr.com.br
18.01.12 02:25Blogas komentaras!
So true. Honesty and everything reogcznied.
Jasper, deniseatcharflaunt-inc.om
23.02.12 12:38Blogas komentaras!
Articles like this really grease the shafts of knwoelgde.
 1-3 

Pirmojo puslapio naujienos
Laikraštis
Mano pinigai
Verslo naujienos
  • Įkaitusioje bulių rinkoje raginama būti išrankiems
  • Gaivaus oro – į Helsinkį, pigaus alaus – į Taliną
  • Įtikinę vokiečius, Afriką palieka ateičiai
  • Kauno oro uoste kurs klasterį
  • „Rail Baltica“ gerai, bet neamžina